tollarensiri

Direktlänk till inlägg 21 december 2011

Pulkaåkning! :)

Av Jenny Mårtensson - 21 december 2011 23:45

Idag började Siri och jag med att göra i ordning oss till en liten promenad in i skogen en bit från skolan! Vi skulle ju hälsa på alla dem snälla förskolebarnen. Jag bjöd på pepparkakor och chokladtomtar som uppskattades vilket även ''Lussehunden Siri'' gjorde trots att hon var oerhört sprallig! Hälften av barnen kom fram och klappade henne fast jag fuskade med godis så hon stod stilla. En av barnens kommentarer var ''En sån här vill jag också ha!''. Då känner man sig lite stolt!  


Tyvärr får ni vänta på bilderna på ''Tomtenissan och Lussehunden'' tills imorgon! 


Idag har vi även promenerat ner till farmor för att käka lite och mina bröder gick även med. De klagade lite på att Siri och Saga är så beroende av varandra. Håller faktiskt med om att det kan bli lite för mycket ibland, som tur är lyssnar dem i alla fall på ordet ''godis''. 

På vägen hem gick jag själv med Siri och det funkar bra att ha henne lös, man märker inte ens av att hon löper! Hon har förstått grejen med snö, man fjäskar för matte så att hon kastar en snöboll åt en. Jag passade på att gömma mig de gånger hon sprang bort och hon hittade mig nästan direkt, väldigt mycket bättre än vad hon var förr.


Runt fyra, innan det blev allt för mörkt, bestämde jag mig för att åka pulka med Siri. Jag tror hon missförstod grejen med det, istället för att åka med i eller springa snällt bredvid sprang hon och bet mig och den stackars pulkan och skällde argt på mig, fast hon var fortfarande busig! 

Hon har också upptäckt en ny sak, ekot! Hon hörde mig x2 och blev väldigt förvirrad. Siri bestämde sig då för att sätta sig 50m bort från mig och lyssna. Väldigt intressant att titta på henne!


Imorgon blir det att sätta upp lite prydnadstomtar, får se hur hon reagerar på det!




Hon trodde att pulkan var en leksak och bestämde sig för att bita på den....

 



..Och springa iväg med den...

  


 

 
 
Ingen bild

Theximus

22 december 2011 00:06

Haha ser fram emot att komma och hälsa på dig och busfröet :D
Jag kan offra mig att åka pulka med henne då :p

Jenny Mårtensson

5 januari 2012 20:04

Hahaha, Synd att det inte blev nån snö när ni var här ;(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Mårtensson - 7 augusti 2012 19:39


Hej Jag har varit lite tråkig eftersom jag varit sjuk men nu när jag började må bättre bestämde sig mamma och jag att åka till Olofsbo, Falkenberg igår. Vi gick ner till havet några gånger, tången var ätbar enligt Siri och hon doppade gärna ner ...

Av Jenny Mårtensson - 29 juli 2012 20:46

Hej! Igår så blev det promenad till sjön för att hjälpa pappa med att sätta ut bryggan vilket var himla kul enligt Siri! Hundarna tog sig varsitt dopp, det gjorde dem även idag och passade på att blöta ner alla som stod i närheten.  Nu när det...

Av Jenny Mårtensson - 19 juli 2012 22:00


Hej! Nu ska ni få en kort sammanfattning om vad Siri och jag har gjort dessa 4 dagar i början i veckan.   I måndags stack vi ut på en liten tur ut i regniga skogen för att plocka svamp. Det fanns dock inte så mycket.  Vi har faktiskt försökt ...

Av Jenny Mårtensson - 14 juli 2012 14:52

Hej!  Jag har varit hos Alicia innan i veckan och tog med mig Siri. Hon trivdes bra hemma hos dem och det fungerade bra med deras andra hund Tova. Konstigt nog var Thex som kär i henne och på henne hela tiden trots att det var länge sen hon löpte. ...

Av Jenny Mårtensson - 9 juli 2012 22:28

Hej! Idag åkte jag till Holsjunga med Siri för att först bada, promenera och sen gå till mormor.  Det var inte världens bästa väder men jag slapp regnet! Vattnet var varmt så det var kul att springa i vattnet med Siri. Vägen till sjön var jätte...

Presentation


Lite om vad som händer i mitt och min hund Siris liv! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards