tollarensiri

Alla inlägg den 4 februari 2012

Av Jenny Mårtensson - 4 februari 2012 21:47

Det var väldigt fint ute idag och det blev många napp! På bara två och en halv timme fick vi 7 gäddor som vägde mellan 1,5-4 kg! Blev stor fångst ;) Vi åkte även skridskor fast då fick Siri sitta bunden, hon kan vara alldeles för nyfiken så jag ville inte riskera att en tass skulle skäras av från henne. 


Det var väldigt kallt ute så både jag och Siri frös om fossingarna. Som tur var hade jag en pläd med mig till Siri så hon frös inte så mycket om hon låg på den och när jag kom in märkte jag att mina fötter hade påbörjat förfrysning :o Som tur var blev dem varma igen så får hoppas att dem inte kom till skada. 


När hon kom hem somnade hon snabbt så idag gjorde vi ingen träning utan det får vi köra lite imorgon. 


Första mötet med en död fisk! Inga problem alls, hon älskar blod lite mer än vad matte gör.. Dessutom var det roligare med dödsrycken, dem ska ju röra på sig annars är dem tråkiga!

 


Fastbunden under skridskoåkningen uppskattades inte så lite pip hördes men inte så farligt. 

   


Notera att Siris blick är fasställd på korven! 

 


Fin på kort..

   

Av Jenny Mårtensson - 4 februari 2012 10:58

Igår kom jag hem till 3 härliga hundar som verkligen hade saknat mig! Alltid lika kul att komma hem då :)

Mamma visade några härliga bilder på hur Saga och Siri har sovit tillsammans. Det är riktiga bästisar det! Tror Saga känner av att Siri fortfarande är lite krasslig och vill nog ha henne kvar hemma nästa vecka med. Får se om hon får följa med eller inte, vi ska ju ändå snart vara hemma i 4 veckor :D Vecka 7 blir det sportlov och 8,9,10 ska jag på praktik hos roasjös islandshästar, http://www.rih.p.se/ med Alicia. Det kommer nog bli jättekul! Hästar är nästan lika roliga som hundar ;) 


Denna veckan kom även Simo och knackade på hos mig och Alicia och frågade om vi ville vara med i en liten träningsgrupp för lydnad. Ungefär 6 stycken ska vara med, han ville bara ha såna som har målet att tävla i lydnad och det har vi båda två. Även Matilda som jag tränar apportering med ska vara med. Vi ska åka till Smålandsstenar brukshundsklubb och träna där så det ska bli väldigt kul! Siri och jag ska satsa hårt nu så vi kommer nånstans i träningen! 


Igår hälsade vi på farmor och Siri kan vara lös igen, hon har slutat hosta som tur är! Och det rinner inte allt för mycket från Siris ögon.


Nu ska vi åka iväg till Högsjön för att pimpla på isen och åka lite skridskor. Siri får följa med, det kommer bli allra första gången hon går på sjöis! :D Kameran följer också med så några bilder kommer komma upp här på bloggen. 



Så här sov dem de flesta kvällarna men inte igår för då snodde jag allt upp henne till mitt rum ;)

 



Promenaden till farmor.

 


 

Presentation


Lite om vad som händer i mitt och min hund Siris liv! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards