tollarensiri

Direktlänk till inlägg 18 april 2012

Lydnadstävling

Av Jenny Mårtensson - 18 april 2012 14:41

Hej! Förlåt ännu en gång för dålig uppdatering. 

I söndags började jag och mamma att planera till tollarspecialen, jag har tänkt vara med på lydnaden, utställningen och förmodligen agilityn. Ska bli skoj!


Vi har varit träningstokiga även denna vecka jag och Alicia och det har varit jättekul! Tyvärr har Siri saknat motivation för att arbeta med mig, fast hon har aldrig riktigt varit den som varit på hugget.. Men idag gav Matilda mig tipset att ha en hartass som belöning, det hade fungerat på en av hennes hundar, Tipsa. Får se till att skaffa fram det.


Igår spelades det in en reklamfilm på skolan. Jag och Siri fick vara med på den lite grann. Först på morgonen ville dem att en stor grupp med hundar skulle ut och gå med sina hundar framför kameran, det blev stort sett hela klassen som var med. Vid lunch var vi fyra stycken från min klass som körde lite freestyle. Efter det åkte några iväg för att hundarna skulle bada men då fick jag tyvärr inte vara med. Ska bli kul att se filmen när den är klar!


Igår övertalade även en mig att vara med i hennes tränings tävling i lydnad som är idag klockan sex. Får se hur detta går, vi gick igenom allting innan idag. Platsliggandet, tandvisningen och apporten hade vi inga problem med. Vi har tyvärr inte tränat så mycket fot och ingångar så jag har tänkt använda godis ikväll till det. Nu ska jag och Siri sova för att lugna ner nerverna! Jättenervös verkligen, har aldrig ens sett en lydnadstävling förut.


Här är lite bilder sen i måndags

       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Mårtensson - 7 augusti 2012 19:39


Hej Jag har varit lite tråkig eftersom jag varit sjuk men nu när jag började må bättre bestämde sig mamma och jag att åka till Olofsbo, Falkenberg igår. Vi gick ner till havet några gånger, tången var ätbar enligt Siri och hon doppade gärna ner ...

Av Jenny Mårtensson - 29 juli 2012 20:46

Hej! Igår så blev det promenad till sjön för att hjälpa pappa med att sätta ut bryggan vilket var himla kul enligt Siri! Hundarna tog sig varsitt dopp, det gjorde dem även idag och passade på att blöta ner alla som stod i närheten.  Nu när det...

Av Jenny Mårtensson - 19 juli 2012 22:00


Hej! Nu ska ni få en kort sammanfattning om vad Siri och jag har gjort dessa 4 dagar i början i veckan.   I måndags stack vi ut på en liten tur ut i regniga skogen för att plocka svamp. Det fanns dock inte så mycket.  Vi har faktiskt försökt ...

Av Jenny Mårtensson - 14 juli 2012 14:52

Hej!  Jag har varit hos Alicia innan i veckan och tog med mig Siri. Hon trivdes bra hemma hos dem och det fungerade bra med deras andra hund Tova. Konstigt nog var Thex som kär i henne och på henne hela tiden trots att det var länge sen hon löpte. ...

Av Jenny Mårtensson - 9 juli 2012 22:28

Hej! Idag åkte jag till Holsjunga med Siri för att först bada, promenera och sen gå till mormor.  Det var inte världens bästa väder men jag slapp regnet! Vattnet var varmt så det var kul att springa i vattnet med Siri. Vägen till sjön var jätte...

Presentation


Lite om vad som händer i mitt och min hund Siris liv! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards