tollarensiri

Alla inlägg den 27 juni 2012

Av Jenny Mårtensson - 27 juni 2012 19:20

Idag passade jag på att ge mig ut när det inte regnade. Dock var det väl lite väl kvav luft eftersom vädret justeras men vad gör det, så länge det är solsken så är jag nöjd!


Den här gången gick jag bara ut med Siri för att fokusera lite på henne och inte dra runt med alla tre vovvarna. Det blev en långpromenad, var ute i drygt två timmar. Släppte lös henne och hon var så duktig! Det var ett tag sen jag gjorde det eftersom hon för en månad sen eller så sprang iväg och jagade rådjur i 10 minuter, inte godkänt för mig inte så jag har inte vågat släppa henne. Men idag gick det suveränt, vi mötte en hund men hon lyssnade och kom tillbaka till mig!! Så idag är jag extra glad och tänkte sticka ut och försöka lära henne något nytt trick kanske? Får se vad det blir :)


Sommarkänslorna har kommit tillbaka med efter allt regn. Pappa slog gräs och jag blev myggbiten..


Imorgon ska jag sticka iväg till Borås och träffa Alicia, vi tänkte gå lite på Borås djurpark och fråga om praktik efter lovet. Det är inte bara hundar jag har intresse för utan jag är lika passionerad för alla djurslag!


Just det! Fick ett brev hem idag om Tvååker utställningen den 7 juli. Det ska vara med 29 tollare med och domaren ska vara Arne Foss från Norge. 


 

Hon blev så otroligt trött av den här promenaden så behöver nog träna upp hennes kondition/uthållighet. Eller så var det kanske värmen och luften?

  Myggen attackerar bara inte i Mariestad.. Konstig vinkel, jag vet ;)

 

  

Presentation


Lite om vad som händer i mitt och min hund Siris liv! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards