tollarensiri

Alla inlägg den 8 juli 2012

Av Jenny Mårtensson - 8 juli 2012 19:00

Hej! Idag har både Siri och jag varit trötta med det var ju så fint väder så gick ut med henne och tänkte träna lite på att vara lös och inkallning.

Det gick väl sådär, hon stack iväg efter en fågel, lite svårt byte kanske så hon kom tillbaka efter en stund. Annars gick hon ungefär 20 meter omkring mig. 


Jag har även försökt henne att vilja träna utan att jag ska behöva börja visa intresse. Jag satt och ignorerade henne i ungefär en kvart men det räckte inte så det är jag som behöver träna upp mitt tålamod! Jag hoppas att det ska hjälpa för det skulle vara kul att få henne mer alert!


Sen när jag startade leken gick det bra och hon hämtade vad jag än kastade för nåt av leksakerna. 


Jag kör mycket dragkamp med henne och man har verkligen märkt skillnad sen jag började skolan. Då ville hon knappt inte leka så det blev att jag alltid körde med godisträning men nu är lek nästan lika bra belöning.



Alltid lika mysigt att ligga i Gustavs knä

  

  

     




Av Jenny Mårtensson - 8 juli 2012 11:58

Hej! Igår åkte vi iväg till Tvååker för en utställning, det var inte precis lite hundar, 3373(!) hundar anmälda+besökande hundar! Men det var utomhus som tur var.

Det var 29 Nova scotia duck tolling retrievers och 4 st i juniorklassen tik. Jag fick bedömningen:


Domare: Arne Foss, Norge

Mentalitet: Trevlig

Feminin, mycket välformat huvud. Välansatta, lite stora öron. Något framskjuten skuldra. 

Passande stomme, bra tassar. Korta steg. Välskött lovande päls. Behöver tid.

 

Very good

Placering: 3


Är nöjd med resultatet men det var lite synd att hon var så himla trött, det blev svårare att visa upp henne då men hon var glad i domaren! 

Väldigt bra domare måste jag säga, dömde rättvist och var väldigt noga med att dem inte skulle vara skygga eller aggressiva. Om någon visade att den var för skygg fick den gult.


Vi spenderade resten av dagen där för att sedan åka till femtioårskalas. Vi missade tyvärr best in show

Dit vi åkte på kalas fanns det en tollare, det gick väldigt bra och Siri var inte kaxig. Hon förstod att hon inte skulle vara det med en gammal tik!

 

Måste även säga att jag tror hon stressfällde igår! Det blev lite för mycket att sitta uppe på läktarn bland mat, hundar och folk så vi gick ner till gräset men jag tror att det var det som startade hennes fällning.

 

 

Från utställningen.

   

Veteranklassen. från vänster.

SE U(U)CH Canagold's Edradour S20673/2009.

LPI LPII SE U(U)CH Bluenosers Pacific Perry S30872/2008

SE U(U)CH Canagold's Albus Dumbledore S13183/2007

 

Närmast kameran

SE U(U)CH Canagold's Edradour S20673/2009

Blev champion och blev bäst i rasen

 

Många åkrar där kalaset var, gott gräs enligt Siri!

 



Presentation


Lite om vad som händer i mitt och min hund Siris liv! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards