tollarensiri

Alla inlägg den 9 juli 2012

Av Jenny Mårtensson - 9 juli 2012 22:28

Hej!

Idag åkte jag till Holsjunga med Siri för att först bada, promenera och sen gå till mormor. 

Det var inte världens bästa väder men jag slapp regnet! Vattnet var varmt så det var kul att springa i vattnet med Siri.

Vägen till sjön var jättefina promenadstigar. Om ni åker förbi där, gå där, väldigt mysigt! 


I sjön lekte vi med boll och kastade dummies,  Vatten + Apportering = Jättekul!


Vi stannade där ett tag innan vi gick vidare. När vi gick på strandkanten mot vägen så kom en stor, vit hund och hoppa på Siri och morrade. Som tur var det mer mot lek hållet fast den var fortfarande aggressiv. Jag stod och tog bort den men det tog en tid innan ägaren hämtade den. Jag hoppas att Siri inte har blivit rädd för andra hundar nu bara.


Hemma hos mormor fick Siri sitta bunden men senare fick hon gå runt i trädgården, mormor har nämligen en gammal golden retriever som kan vara lite för tjurig så vi släpper inte ihop dem. Siri fick sin mat lite senare än vanligt så hon var väldigt hungrig och var villig att göra lite allt möjligt för godis så jag passade på att träna!

Oskar sköt även ett skrämsel skott för att han ville skjuta skata men dem ville inte komma fram men det var bra skotträning för Siri som knappt brydde sig, hon blev bara väldigt intresserad.


Imorgon ska vi åka buss några timmar för vi ska nämligen till Alicia och Thex. Det ska bli kul att träffa dem så Siri får träffa sin kompis, det har dem inte gjort sen två veckor innan skolavslutningen!

När jag är där tänkte vi träna lite agility som jag inte heller gjort sen skolavslutningen så vi får se hur det går, förhoppningsvis blir hon exalterad och springer på som sjutton!


Nu blir det väldigt mycket bilder eftersom jag tog väldigt många kort men det är ju bara kul så vad gör det! 


Stigen runt sjön

 

På vägen till sjön hittade vi blåbär, gott att äta!

 

Kul med leksaker som flyter på vatten!


 

Hämtning av dummies

      

 

Den här bilden är min favorit! Hon ser mer vuxen ut än vanligt med

 

Slalom tricks

   

Hon får veta var skottet kommer ifrån

  

Presentation


Lite om vad som händer i mitt och min hund Siris liv! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards