tollarensiri

Alla inlägg den 7 augusti 2012

Av Jenny Mårtensson - 7 augusti 2012 19:39

Hej


Jag har varit lite tråkig eftersom jag varit sjuk men nu när jag började må bättre bestämde sig mamma och jag att åka till Olofsbo, Falkenberg igår. Vi gick ner till havet några gånger, tången var ätbar enligt Siri och hon doppade gärna ner huvudet i vattnet utan problem trots saltet. På eftermiddagen bestämde vi os s för att vandra lite, det regnade då och då medans vi var där fast vi slapp det åtminstone på promenaden. Vi följde strandkanten till fyren som ligger några km bort från stugorna. Vi var tvungna att gå över fågel reservatet fast det var inte förbjudet att gå där längre (Det är det under kläckningstiden). Inne i hagen gick det ett tjugotal hästar. När vi sedan kom fram till fyren fanns det mjölkkossor. Dem var obehagliga för Siri förknippar kor med el stängsel trots att det inte fanns just där. Vi gick även förbi en hund träning men vi bestämde oss inte för att vara med för Siri var trött efter en två timmars promenad.


Vi stannade i Olofsbo över natten. På vägen hem stannade vi vid ett naturreservat, Sumpafallen, 6 km från Ullared. Det är en stor å med ravinsluttningar så det blir små vattenfall i. Siri gick även i detta vattnet fast bara i dem lugna ställena man vill ju inte att hon ska följa med i strömmen. 

När vi kom tillbaka till bilen stod det en massa får vid parkeringen. Vi visste redan att det fanns i hagen någonstans eftersom dem lämnade massa gott till Siri.. Dem tyckte att hon var väldigt intressant så det blev lite bus som jag filmade. 


Och snart är det avfärd till Öland, det ska bli roligt! 


             

Sumpafallen

 


 


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Lite om vad som händer i mitt och min hund Siris liv! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards