tollarensiri

Alla inlägg den 19 juli 2012

Av Jenny Mårtensson - 19 juli 2012 22:00

Hej!

Nu ska ni få en kort sammanfattning om vad Siri och jag har gjort dessa 4 dagar i början i veckan.


I måndags stack vi ut på en liten tur ut i regniga skogen för att plocka svamp. Det fanns dock inte så mycket. 

Vi har faktiskt försökt träna både Saga och Siri att söka kantareller men det är bara det att dem har så stor matglädje att dem äter upp dem innan vi hinner ta dem så det är ju inte till så stor hjälp!


På tisdagen var jag hundvakt åt grannens dalmatiner Aron så tjejerna fick killbesök som uppskattades! Han är väldigt förtjust i Siri som han blir dissad av men så fort hon är utan koppel blir det ömsesidigt och dem leker på som bara den. Siri är inte den enda som gillar honom utan även Saga gör det. Hon är till och med så ''kär'' så hon hoppar över staketet och hämtar honom i köket om grannarnas dörr står öppen. 


Igår gjorde vi ett besök i Tokabo igen. Vi skulle stanna ett tag så jag gick iväg på en liten promenad och hamnade vid en sjö som Siri tyckte om. Hon plumsa i så fort jag sa varsegoda, jag behövde inte ens en pinne för att locka i henne. 


Idag fick vi besök av min kusin och hennes familj som skulle följa med ut och fiska. Jag följde inte med ut i båten utan gick med mamma och hundarna ner till sjön så dem fick bli av med lite energi. Vi såg inte båten men det kanske var tur för då kanske Saga och Siri skulle simma ut av ren glädje. 



Ute i kantarellskogen

 

Lekkamraten Aron till vänster

   


En liten film på busfröna


Promenaden 18 juli

       

Idag, 19 juli

   





Presentation


Lite om vad som händer i mitt och min hund Siris liv! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards